سفارش تبلیغ
صبا ویژن

9 نشانه که باید یخچالتان را عوض کنید(بخش اول)

یخچال و فریزر معمولا جزء آن دسته از وسایل خانه است که خیلی شما را به دردسر نمی‌اندازند. یک یخچال و فریزر با کیفیت می‌توان سالیان سال برای شما کار کند، و همین باعث می‌شود

تشخیص اینکه چه زمانی باید برای تعمیر یخچال فریزر به یک تعمیرکار زنگ بزنید و یا اصلا به دنبال یک یخچال جدید باشید سخت شود. بااین‌حال قبل از اینکه یخچال‌تان کاملا از کار بی‌افتد، نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهد. در این مقاله 9 مورد از مشخص‌ترین نشانه‌‌ها را که نشان ‌‌می‌دهد باید یخچال‌تان را در آینده‌ی نزدیک عوض کنید بررسی می‌کنیم.

 

تعمیر یخچال فریزر

1. چگالش بیش‌ازحد است

اگر یخچال‌تان طوری عرق می‌کند که انگار در وسط گرمای تابستان هستید، شاید مشکل از خنک‌کنندگی آن باشد. اگر با این مشکل مواجه شدید باید فورا درز لاستیکی دور درب یخچال را بررسی کنید تا ببینید آیا از جایی آب نشت می‌کند و یا علائمی از کپک‌زدگی وجود دارد یا خیر. اگر وضعیت لاستیک درزگیر درب خیلی بد نباشد، خودتان هم می‌توانید آن را تعمیر کنید. گاهی اوقات در داخل خود یخچال هم نشانه‌هایی از چگالش دیده می‌شود. در این صورت مشکل می‌تواند به این دلیل باشد که تنطیمات دما آنطور که باید عمل نمی‌کند. اگر این مشکل را حل نکنید این امکان وجود دارد که غذاهای داخل یخچال به دلیل دمای نامناسب خراب شوند.

2. موتور خیلی داغ کار می‌کند

گرمایی که از پشت یخچال احساس می‌شود غیرطبیعی نیست. بااین?حال گرمای بیش‌ازحد می‌تواند نشانه‌ی این باشد که یک چیزی در یخچال‌تان درست کار نمی‌کند. سیم‌های پشت یخچال عایق شده‌اند تا خیلی متوجه گرما نشوید. اگر متوجه گرمای بیش‌ازحد در یخچال‌تان شدید، بهتر است برای تعمیر یخچال فریزر با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا سیم‌های یخچال را بررسی کند. بسته به وضعیت و مشکل یخچال، شاید لازم باشد سیم‌‌های آن را تعویض کنید.

3. غذا خیلی زود خراب می‌شود

یکی دیگر از علائمی که نشان‌دهنده‌ی خرابی یخچال شماست، این است که غذاهای داخل یخچال خیلی زودتر از زمانی که باید، خراب می‌شوند. یخچالی که خنک شدن آن خیلی طول بکشد یا نتواند دما را به اندازه‌ی لازم برساند، انرژی بیشتری مصرف می‌کند. خیلی خیلی زیاد. که در این صورت علاوه بر هزینه‌ی زیادی که باید برای قبض‌ها بپردازید، غذهای زیادی هم اسراف می‌شود و مجبور می‌شوید آنها را دور بریزید.

4. فریزرتان دست کمی از قطب جنوب ندارد

یکی از علائم رایجی که ممکن است خیلی زود متوجه‌اش شوید این است که فریزرتان تبدیل به قطب جنوب شده است. البته درست است که فریزر برای منجمد نگه داشتن مواد غذایی باید خیلی خنک باشد، اما این به این معنی نیست که هر دفعه که بخواهید چیزی از فریز خارج کنید مجبور شوید اول از سد قطعه‌های یخ بگذرید. اگر متوجه شدید فریزرتان بیش‌ازحد خنک می‌شود، اولین کاری که باید بکنید این است که فریزر را یخ‌زدایی کنید. بعد از اینکار، دوباره دوشاخه را به برق بزنید و ببینید چطور کار می‌کند. اگر مشکل برطرف نشد، برای تعمیر یخچال فریزر با یک تعمیر کار تماس بگیرید شاید دیگر وقت آن رسیده باشد که به فکر یک فریزر جدید باشید. از آنجایی که فریزرهای جدیدتر خودشان سیستم یخ‌زدایی دارند این مشکل خیلی خودش را نشان نمی‌دهد. بااین‌وجود اصلا فرقی نمی‌کند یخچال‌تان جدید است یا قدیمی، باید حتما این مشکل را جدی بگیرید.

 

تعمیر ماشین لباسشویی


» نظر